Italský velikonoční mazanec



Tenhle italský velikonoční dezert, který se běžně dělá do tvaru holubice a najdete ho pod názvem Colomba di Pasqua je můj nejoblíbenější nejen velikonoční moučník z kynutého těsta a je podobný našemu mazanci. Sice je trochu pracnější, ale za to víc nadýchanější a má skvělou bílkovou krustu s mandlemi a cukrem. S příravou doporučuji začít ráno ideálně den před podáváním, protože těsto má několik fází kynutí.

Ingredience:
kvásek:
2 sáčky sušeného droždí
100 ml vlažné vody
150 g hladké mouky

zbytek těsta:
400 g hladké mouky + na posyp
180 g krupicového cukru
citronová kúra
špetka soli
5 žloutků
cca 50 ml mléka
200 g másla (100 g + 50 g + 50 g)


na bílkovou krustu:
3 bílky
80 g krupicového cukru
50 g perlového (hrubého) cukru
80 g neoloupaných mandlí

Postup:
Nejprve si smícháme 2 sušené droždí se 150 g hladké mouky a 100 ml vlažné vody, dobře promícháme a vytvoříme hladké těsto, které ponoříme do mísy plné teplé vody a necháme ho odpočívat zhruba půl hodiny, dokud kvásek nezdvojnásobí svůj objem.

Mezitím si v míse smícháme zbytek surovin na těsto, nejdříve mouku s cukrem, citronovou kúrou a špetkou soli a poté přidáme tekuté suroviny, tedy žloutky, 100 g rozpuštěného másla a mléko dle potřeby a savosti mouky. Nakonec přidáme vykynutý kvásek a vše promícháme v hladké těsto, posypeme troškou hladké mouky, přikryjeme utěrkou a dáme kynout na teplé místo zrhuba na hodinu.

Poté zapracujeme dalších 50 g změklého másla a opět necháme hodinu kynout. Nakonec přidáme zbylých 50 g změklého másla, zapracujeme a dáme opět kynout na teplé místo, tentokrát cca na 4 hodiny.

Těsto přesuneme do formy vystlané pečicím papírem, já použila ve tvaru srdce, ale můžete klasickou dortovou o průměru 24 cm, přikryjeme utěrkou a dáme kynout ještě na cca 3/4 hodiny, dokud se těsto nedostane k okraji formy.

Ke konci si vyšleháme bílky s krupicovým cukrem do tuha a navršíme na vykynuté těsto. Pak už jen posypeme perlovým cukrem a mandlemi a pečeme ve vyhřáté troubě na 180°C zhruba 45 minut. Po upečení vytáhneme z trouby a necháme vystydnout.



Komentáře

  1. Vypadá pěkně. Jen jsem se chtěla zeptat, jakým způsobem děláte těsto? Válíte klasicky ručně nebo se taky neobejdete bez hnětače těsta? Já osobně jsem dlouho válela, protože jsem měla pocit, že je to tak poctivější a správnější. Na druhou stranu pak jsem jednou využila robot a zjistila jsem, jak jsem byla naivní. :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Když se nám blíží ty Velikonoce a nastává mazancová doba, tak trochu přemýšlím, jestli nezkusím něco méně typického. A italský mazanec vypadá fakt lákavě. :) Jen teda doufám, že tady v Polsku seženu suroviny. Přistála mi na stole nabídka práce a před měsícem jsem se na půl roku do Polska přestěhovala, abych tu vedla jednu kancelář. :) Tak snad to půjde. S potravinami to tady totiž není žádná sláva a z Čech už mi to poslat nestihnou.

    OdpovědětVymazat
  3. Italský velikonoční mazanec vypadá velice dobře, ale já každý rok peču klasický mazanec, který mě naučila moje maminka. V naší rodině je tradice i péct linecké na Velikonoce, jelikož můj tatínek je na zvyklí od svého dětství. Poroto si vždy na tyto svátky kupuji džemy a sirupy na tyto cukrovinky.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky