Mini hamburgery



V pátek jsem měla oslavu narozenin, a tak jsem již dopředu vymýšlela, co udělám za pohoštění. Chtělo to něco i pro milovníky masa. Původně jsem chtěla dělat hovězí tatarák, ale můj oblíbený řezník měl zrovna dovolenou, a tak mini hamburgery byla vhodná alternativa. Určitě nezklamaly, hosté si pochutnali a jsem si jistá, že jsem je nedělala naposled :).

Na houstičky:

15 g droždí (1/3 kostky)
100 ml mléka
lžička cukru
450 g hladké mouky
100 ml vody
1 lžíce másla
špetka soli
vejce na potření
sezamová semínka na posypání

Mléko ohřejeme v mikrovlnce, aby bylo teplé, ne však horké, aby nezničilo kvasnice. Poté přidáme rozdrobené droždí a cukr, přikryjeme utěrkou a necháme vykynout kvásek. (Pokud nechcete špinit utěrku tak nádobu, ve které kvásek děláte můžete zabalit do potravinové folie.) Ve větší míse smícháme mouku se solí a přidáme rozehřáté máslo a vodu. (Já to rozehřívám v mikrovlnce dohromady, ale opět se musí dát pozor, aby to nebylo moc horké). Suroviny vypracujete v hladké těsto a necháme kynout zhruba hodinu. Poté rozdělíme na zhruba 35 bochánků, které necháme na plechu pod utěrkou ještě zhruba půl hodiny nakynout. Ty pak potřeme vajíčkem, posypeme sezamem a pečeme ve vyhřáté troubě na 200° C cca 12 minut. 


Na hamburgery:
350 g mletého hovězího masa
1 vejce
strouhanka
sůl
pepř

Všechny suroviny smícháme nejlépe rukou a vytvoříme malé hamburgery, které poklademe na plech na pečící papír a pečeme v troubě na 180°C přibližně 10 minut.

Dále potřebujeme:
okurku (salátovou, nebo kyselou)
kečup
hořčici
plátkový sýr
párátka

Houstičku rozkrojíme na půl, jednu stranu potřeme kečupem, druhou hořčicí, kdo chce může použít i majonézu. Na spodní stranu housky položíme upečené maso, na které položíme kousek sýra a plátek okurky a přiklopíme vrchním dílem housky. Aby vše dobře drželo, zajistíme stabilitu mini hamburgeru párátkem. 

Komentáře

Oblíbené příspěvky