Jablkové muffiny se skořicovou drobenkou



Nedávno jsme se stavili s přítelem a s bráchou v jedné bageterii, protože kluci měli hlad. Na jídlo bylo ovšem dost pozdě a navíc už jsem večeřela, takže jsem řekla, že nic nechci, ale přítel mi nakonec stejně koupil jablečného muffina. Sice různé buchty, kde jsou uvnitř jablka zrovna nemusím (netýká se jablečných koláčů), ale řekla jsem, že teda ochutnám a zbytek můžou dojíst kluci, avšak k tomu nedošlo, protože jsme muffin snědla na posezení a rozhodně jsem se o něj nechtěla s někým dělit (bráno s trochou nadsázky, ochutnat jsem samozřejmě dala, nejsem lakomá :D). Řekla jsem si, že si muffiny musím upéct co nejdříve doma a do karet mi také nahrála plná přeprava jablek z chaty. Ještě ten večer jsem sedla k internetu a začala hledat různé recepty a teď vám jeden, upravený do zdravější verze, posílám:

těsto:
1 hrnek hladké mouky
1 hrnek celozrnné mouky
3/4 hrnku třtinového cukru
3/4 hrnku kefíru bez příchutě
1/3 hrnku jablečné přesnídávky
1 vejce
1/4 hrnku oleje
1/4 hrnku vody
1 lžička jedlé sody
1 lžička prášku do pečiva
1 lžička skořice
1/2 lžičky vanilkového aroma
špetka soli
2 střední jablka nakrájená na kostičky

drobenka:
4 lžíce třtinového cukru
4 lžíce celozrnné mouky
2 lžíce másla
1/2 lžičky skořice


Nejprve si připravíme těsto tak, že si v míse smícháme sypké suroviny (mouku, cukr, jedlou sodu, kypřící prášek, skořici a špetku soli) a v druhé ty tekuté, tedy vejce s olejem, přesnídávkou, vanilkovým aroma, vodou a kefírem (můžeme použít také acidofilní mléko nebo bílý jogurt). Poté spojíme obě směsi a vymícháme v hladké těsto. Nakonec přidáme na malé kostičky nakrájená a oloupaná jablka. Poté plníme do formiček na muffiny a posypeme drobenkou, kterou jsme si připravili z cukru, mouky, másla a skořice.

Pečeme ve vyhřáté troubě na 180 stupňů Celsia přibližně 25 minut. Dávka těsta by měla vyjít na 12 muffinů.


Komentáře

Oblíbené příspěvky