Croissanty








kvásek:
1/2 kostky droždí
100 ml teplého mléka
lžička cukru

těsto:
kvásek
600 g hladké mouky
60 g pískového cukru
1 lžička soli
200 ml teplého mléka
1 vejce

dále:
250 g másla
hladká mouka
vejce na potření

náplň:
hořká čokoláda
nebo sýr

Nejprve si uděláme kvásek z teplého (ne horkého) mléka, droždí a cukru. Rozmícháme a necháme vzejít, což trvá zhruba 15 minut. Mezitím si smícháme v míse hladkou mouku s cukrem a solí. Poté přidáme nakynutý kvásek, mléko a vejce a zpracujeme v hladké těsto. Mísu pak přikryjeme potravinářskou fólií a necháme kynout zhruba hodinu. Když je těsto vykynuté, tak ho znova ručně propracujeme a dáme do lednice zhruba na 20 minut.

Poté těsto vyndáme a vyválíme ho na obdélník. Dále si vyndáme máslo, které rozbalíme a necháme ho položené na obale. Poprášíme hladkou moukou a válečkem ho vytlačíme do obdélníku o velikosti obalu. Poté máslo přendáme šikmo na těsto a těsto kolem másla zabalíme do obálky a dáme ho odpočívat do lednice zhruba na půl hodiny.

Poté těsto vyválíme a přehneme na třetiny směrem dovnitř. Dáme chladit na půl hodiny do lednice a tento postup opakujeme ještě dvakrát. Vychladit, vyválet, složit, vychladit, vyválet, složit. Poté necháme těsto odpočívat v lednici zhruba 6-8 hodin, nebo přes noc.

Druhý den těsto vyválíme do obdélníku a nožem nakrájíme na trojúhelníky. Poté můžeme naplnit například sýrem, nebo čokoládou a srolujeme. Já jsem udělala 1/3 s čokoládou, 1/3 se sýrem a 1/3 bez náplně. Přendáme na pečící papír na plech a necháme kynout zhruba hodinu. Poté potřeme rozšlehaným vajíčkem a pečeme ve vyhřáté troubě na 190°C zhruba 15 minut.

Nejlépe chutnají ještě teplé. Ty bez náplně jsou skvělé buď na sladko namazané marmeládou nebo nutellou, nebo na slano například pokladené plátkem šunky, sýra nebo s míchanými vajíčky.

Foto postup:



Ještě doporučuji například video návod na Apetitu -> zde



Komentáře

  1. Teda Deny! Dokonalost!!! Na ty bych si fakt netroufla, ale vypadaj teda úžasně O:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju moc, Eli :) ono to zas tak těžký neni, spíš to zabere dost času, ale 100% by si to zvládla ;)

    OdpovědětVymazat
  3. jo, to si nejsem tak jistá! :D A musela bych si nejmíň 100krát dokola přečíst ten návod na rozválení a zabalení másla..No, já bych to dělala minimálně celý den :D

    Máš je fakt krásný a věřim že i výborný, úplně se mi sbíhaj sliny ;) Ty tvoje fotky!!

    OdpovědětVymazat
  4. Wow, moje oblíbená snídaně. A konečně recept na těsto, které mi fakt funguje. Na croissanty jsem chodila, když jsem dokončovala IB program a od té doby mi ten rituál slaného croissantu ke snídani tak nějak zůstal. Jenže zkoušejte si je na maloměstě koupit. To fakt nejde. Takže člověk musí jet z vlastních zdrojů. Ale nejsem žádná pekařka, takže se s tím docela peru. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky